CVADRATURA CERCULUI

de Ana-Maria Bamberger

Adaptarea radiofonică: Magda Duţu

Regia artistică: Maria Agnesa Puşcaşu

În distribuție:
Mihai Bica, Gabriela Popescu, Adrian Păduraru, Oana Maria Mărgineanu

Regia de studio: Milica Creiniceanu

Regia muzicală: Patricia Prundea

Regia tehnică: ing. Mirela Georgescu

Redactor: Ion-Costin Manoliu

Coordonator de proiect: Magda Duțu

Producție a Teatrului Național Radiofonic – noiembrie 2019

Sinopsis

Născută la București, absolventă a Facultății de Medicină, Ana-Maria Bamberger – autoarea piesei – este doctor în științe medicale, cu o carieră academică în cadrul National Institutes of Health (SUA) și a Facultății de Medicină din Hamburg. Din anul 2003 s-a remarcat ca dramaturg, având o relație specială – artistică și umană – cu marea actriță Olga Tudorache, cea care a jucat rolurile principale în primele sale piese și care a fost sursa de inspirație pentru următoarele creații, foarte apreciate atât de public, cât și de critica de specialitate, din țară și din străinătate. Piesele Anei Maria Bamberger au fost montate și invitate pe mai mult de 40 de scene, din 16 țări, printre care, Germania, Anglia, Franța, Belgia, Austria, Cehia, Serbia, Muntenegru, Albania, Bulgaria, Israel, Canada și Statele Unite.
La Teatrul Național Radiofonic din București au fost montate până acum, cinci dintre piesele sale: Portretul Doamnei T., în regia lui Attila Vizauer – desemnat Cel mai bun spectacol de Teatru Radiofonic realizat în anul 2006, în cadrul Galei UNITER; 10 întrebări, Belvedere, Pietroiul, în regia Cezarinei Udrescu; Să vorbesc cu tine, în regia Mariei Agnesa Pușcașu.

Cel mai nou text – Cvadratura Cercului, care se situează – ca mai toate piesele Anei-Maria Bamberger – la limita între (tragi)-comedie și dramă, stă la baza spectacolului cu același titlu, realizat în regia foarte inspirată a Mariei Agnesa Pușcașu și prezentat în premieră absolută. Cele patru personaje ale piesei sunt oameni din lumea teatrului – un autor, o actriță, un regizor și o asistentă de regie. Acest cvartet teatral încearcă să realizeze un spectacol. Pot fi oriunde – la București, la Paris, la Londra, la Hamburg sau la New York, peste tot unde se face teatru, unde se concep proiecte de teatru. Fiecare dintre cele patru personaje va fi, la rândul său, vector activ în realizarea proiectului – și, în același timp, un punct de blocaj. Un domino teatral în care, ca într-un carusel al dorințelor, se vor regăsi pe rând, în postura de ”doritor” sau ”dorit” și vor afla răspunsurile căutate, chiar dacă ele nu vor fi, poate, cele sperate.
O piesă, până la urmă, despre iubire, despre dorințe (neîmplinite) și despre teatru, în care ascultătorul contemporan se va putea regăsi.

© Copyright - Teatrul Sică Alexandrescu